
AUSTRAUAN PRESS COUNCIL NEWS, MAY 1994 11

PRESS COUNCIL ADJUDICATIONS

ADJUDICATION NO. 701
A complaint by well-known Sydney shareholder activist Jack Tilbum about 
an article in The Australian Financial Review's Bourse Sauce column has been dism issed by the Australian Press Council.
The column, edited by journalist Robert 
W eath erd on , is a racy , som etim es  
pugnacious, section, and it was in this 
vein that it dealt with the annual general 
meeting of Pioneer International.
It referred to one speech at the AGM as 
being " a welcome break from the rantings 
of human soapbox Jack Tilbum".
Mr Tilbum took objection to this and he 
com plained to the editor in a letter 
accusing Mr Weatherdon of character 
assassination and of being a "rapist and 
prostitute of the word 'rantings'".
A letter to the editor by Dr James Hooper, 
com p lain in g about the a rtic le  and  
praisin g Mr Tilburn, w as also  n ot 
published.
In written complaints to the Press Council 
Mr Tilburn variously asserted that Mr 
Weatherdon was motivated by hatred, 
malice and jealousy.
In the Press Council's opinion, however, 
the columnist was entitled to his view of 
Mr Tilbum's behaviour and was entitled 
to express it in a by-lined section which 
steps vigorously into issues it regards as 
being of public interest.
The Financial Review could well have 
chosen to publish Dr Hooper's letter, but 
it was not obliged to do so, since it 
normally publishes only a handful of the 
letters it receives, and Dr Hooper was not 
the aggrieved party.

ADJUDICATION NO. 702
Mr Tim Anderson complained to the Press Council about an article published in the Sun Herald entitled "Hilton bomb thriller for TV". He complained that the Sun Herald published material was in­accurate and harmful to him and that the paper refused to apologise or retract. He further complained that background "facts" in the article were distorted and that the Sun Herald article had little regard for his privacy or sensibilities. He particularly objected to the use of his photograph as part of the story.
The article d ealt w ith  a telev ision  
documentary on the Sydney Hilton Hotel 
bombing of 1978. It concentrated on the 
film ing of the d o cu m en tary , the

chronology and m ysteries which still 
surround die incident. In the article Mr 
Anderson is described as having been 
accused of committing the bombing, having 
been committed to trial on three counts of 
murder after allegedly being named by an 
informer, having been found guilty and 
sentenced to ten years gaol and in June 1991 
having been acquitted by the Court of 
Appeal. All references to Mr Anderson were 
contained in a single paragraph or in the 
chronology surrounding his photograph. 
The main theme of the article w as the 
m ystery surrounding the bombing and 
investigations.
Mr Anderson complained that the portrayal 
of him in the story was distressing. He 
claim ed that the constant association  
between himself and the Hilton bombing 
w as both offensive and dam aging. He 
believed that the article reinforced reader 
prejudices and strengthened the guilt by 
association. Mr Anderson also complained 
that the writer did not consult him about the 
story, and that the story was misleading in 
using his photograph in the centre of the 
chronology which formed part of the story.
It is understandable that Mr Anderson, 
having been acquitted of the crime, is 
concerned to distance himself from the 
events and to discourage further association 
with the bombing. However this is not the 
same as inaccurate reporting of the events. 
In respect of the publication of the photo­
graph of Mr Anderson in connection with 
the story, it is possible to see how Mr 
Anderson may feel that his privacy has not 
been respected. Mr Anderson has counted 
the various references to him self and  
concluded that the article was distorted and 
misrepresented his position. The news­
paper did, however, make it clear that he 
had been acquitted by the Court of Appeal.
While it may have been painful for him to 
see his photograph once again associated 
with the Hilton bombing saga, use of the 
photograph was clearly within acceptable 
standards. Mr Anderson has been a central 
figure in this incident and his historical 
association with it is public knowledge. The 
chronology presented is a factual one and 
given Mr Anderson's history of association 
it w as not unreasonable that the newspaper 
included his photograph in the story.
The complaint is dismissed.

ADJUDICATION NO. 703

The Press Council has upheld complaints by Professor John Pigram and Mr Ian Taylor against The Daily Telegraph Mirror over articles which referred to a conference held in Cairns organised by the Royal

Australian Institute of Parks and Recreation (RAIPR). Professor Pigram, who presented a paper at the conference, claimed that reports in the 13 September 1993 edition of the paper contained inaccuracies and misleading statements, were generally derogatory and hence damaging to h is reputation as a committed researcher in parks management. Mr Taylor, the Executive Director of RAIPR, additionally lodged his complaints in relation to reports in the 14 September 1993 edition of the Daily Telegraph Mirror.
The complaints referred in common to an 
article in the 13 September 1993 edition 
which washeadlined "$10m SPREE". The 
article commenced by stating that local 
councils w ere "splurging up to $10 
million a year travelling the conference 
circu it ven u es arou nd  A u stralia , 
including week-long stays at luxury  
holiday resorts". A main thrust of the 
reports, including the editorial of 13 
September 1993, was the size of various 
council delegations attending the RAIPR 
conference at ratepayers' expense. The 
editorial emphasised this point: "There 
seems to be no compelling reason to send 
more than one or two people (by a coun­
cil) to such a conference". The acceptable 
size of a delegation may be a debatable 
point: nevertheless the newspaper is 
perfectly entitled to draw public attention 
to the issue.
However, in raising public awareness of 
councils' expenditure on conferences, the 
Daily T elegraph Mirror should have taken 
care not to attack an organisation which is 
gen u in ely  engaged in o rgan isin g  
conferences of educational value. Mr 
Taylor complained that references to 
"cruises through the Great Barrier Reef, 
snorkelling excursions and visits to the 
rainforests and local beauty spots" were 
denigratory of "field workshops" included 
in the conference programme.
Although the targets of such remarks were 
those delegates whose main interest in 
Cairns seemed to be in holidaying, the 
article failed to explain the true nature 
and value of the w ork sh o p s, and  
implicated the Institute and its conference 
in die alleged misuse of public funds. This 
was clearly unfair, and the complaint is 
upheld.
In an associated matter, the Australian 
Press Council reiterates a point it has made 
several tim es in the past: the care
newspapers must take in writing head­
lines. In one of several stories relating to 
one of the delegates, the paper used the 
header "M Y JUNKET". In fact the story 
was about the delegate's denial of any 
junketing. Thus the headline was mis­
leading and unfair to the delegate.



12 AUSTRALIAN PRESS COUNCIL NEWS, MAY 1994

ADJUDICATION NO. 704
The A u stra lia n  Press C ou n cil has  
considered a complaint against the Syd­
ney Daily Telegraph-M irror for pub­
lishing the nam es of nine people who 
com m itted  su icid e w hile su fferin g  
serious m ental illness.
The Disability Council of New South 
Wales complained that the newspaper's 
publication of nine case histories in a 
special report on mental health on 18 
October 1993 failed to respect the privacy 
and sensibilities of the bereaved families.
The report dealt with concerns about the 
New South Wales mental health policy of 
reducing hospital admissions by inte­
grating patients into the community. The 
case histories were featured graphically 
in a page-length column under a headline 
"Some who didn't survive". Each gave 
the full name, age, diagnosis of illness, 
number of admissions to hospital, and 
cause of death.
The newspaper explained to the Press 
Council that the graphic was designed to 
emphasise the plight of those who suffer 
mental illness so that they might be 
assisted. It added that the information 
was on the public record of the coronial 
inquests.
The Disability Council complained that 
the n am es ap p eared  to h ave been  
p ublished w ith o u t the consent of 
su rviving relatives and friends. It 
suggested fictitious names would have 
served the newspaper's purpose without 
causing undue hardship or stress for those 
families. The newspaper says that such a 
device would not have made as great an 
impact on public consciousness.
The Press Council acknowledges that this 
complaint involves difficult questions 
regarding the balance between public 
interest and respect for privacy and 
sensibilities.
It would be the view of many people that 
the newspaper could have shown more 
sensitivity to the right to privacy, perhaps 
by some form of partial anonymity, but 
the Press Council held that the newspaper 
was entitled to take its stand that there 
was an over-riding public interest in its 
graphic presentation to draw attention to 
an alarming state of affairs.
The complaint is dismissed.

ADJUDICATION NO. 705
The Press Council has dismissed a complaint against the Northern Territory News by the Dripstone High 
School Council.
The com plaint arose from  a front page 
article, spilling on to page 2, headed  
"T e a ch e r tied  up b oy for sex  act. 
Student accu ses".

The article contained a brief report of the 
recent dismissal and continuing police 
investigation of a teacher at the school 
w ho had adm itted sexual offences against 
students. M ost of it w as devoted to a  
detailed account, obtained from one of 
the students, of several incidents in which  
se x u a l in te rfe re n c e  h ad  a lle g e d ly  
occurred.

A lthough the teacher had not been for­
m ally charged —  as he has since been —  
when the article w as published, the School 
Council raised questions about its possi­
ble im pact on any legal proceedings that 
m ight be instituted against him.

The School C o u n cil's  m ain co n cern , 
how ever, w as with w hat it regarded as 
th e  " a p p a re n t  ir re sp o n sib le , 
unprofessional, unethical and immoral 
m ethods used by the NT N ew s journalists 
in deriving information about the reasons 
for the dismissal of the M usic teacher".

The published description of incidents 
contained explicit references to sexual 
practices and the traum a had "n o  doubt 
been magnified for m any families because 
o f th e g r a tu i to u s /e x p l ic i t  d e ta ils  
contained in the N T N ew s article".
While the paper and the com plainant 
dispute details of the process of gathering 
information for the article, they agree that 
all D rip sto n e  H ig h  S ch o ol p a re n ts  
approached by the N T N ew s had refused  
permission for their children to be inter­
viewed. The paper says that it did not 
pursue this line of investigation.

H ow ever w hen, according to the editor, a 
student him self offered to talk to the 
paper, a reporter w as sent to  m eet him, 
with instructions that the student w as not 
to  be q u estion ed  or p u t u n d er an y  
pressure. The N T N ew s thus considered  
it had gathered new s in "the universally  
a cc e p te d  m a n n e r" , and h ad  a c te d  
properly as "every  citizen in the N orthern  
Territory has a  right to know w hat has 
been allowed to happen in an N T school".

T he P re ss  C o u n cil d ism isse d  the  
com plaint because it held that the issue 
w as one w here the new spaper properly  
pursued discovery of relevant facts and  
w as en titled  to  p ublish  a  m atter of  
significant local public interest.

The Press Council did not accept that the 
new spaper's decision to publish infringed 
the tenets of fair press conduct.

A t the sam e tim e, the Council reached the 
conclusion that the front-page article  
would be offensive to  m any readers in its 
d e ta ils  o f a lle g e d  se x u a l a c t iv i ty ,  
particularly in view  of the fact that an 
identifiable grou p  w ithin the school 
com m unity w as involved.

ADJUDICATION NO. 706
The Australian Press Council has 
dismissed a complaint by Mr David 
Eastman against the Canberra Times.
The com plaint concerned the failure of 
th e C a n b e rra  T im es to  re p o rt  
allegations m ade by M r Eastm an in 
court.

The Press Council finds that this failure 
to  rep ort involves no b reach  of its 
principles.

ADJUDICATION NO. 707

The P re ss  C o u n cil h as u p h eld  a 
com plaint by M r Peter Styles against a 
paragraph in the business section of the 
H erald  Sun on 16 N ovem b er 1993  
headed "FR IEN D LY FIGURES".

The paragraph, one of several brief com ­
m e n ts  on  b u sin ess a ffa irs  in 
"N E W S L IN E ", concerned the IOOF 
Friendly Society's Annual Report and 
A ccounts for the year ended 30 June 
1993 and referred to grow th  in the 
society's income.

M r Styles' complaint w as that other 
figures in IOOF's accounts showed a 
decline in the m anagem ent surplus and  
in the assets owned by IOOF (although  
not in the total assets m anaged by the 
group). M r Styles com pared the Herald  
Sun sum m ary unfavourably with am ore  
d eta ile d  re p o rt  p u b lish ed  in the  
Australian Financial Review on the same 
day. He w rote to the Herald Sun and 
a lso  v o ice d  his co m p la in t to  the  
business editor.

The newspaper claimed the figures used 
in its sum m ary w ere accurate (one w as 
not but the prem ium  income mistake 
did not alter the purport of the sum ­
m ary) and that any difference betw een  
the tw o new spaper sum m aries w as a 
d ifferen ce in in terp retin g  re lev an t  
figures.

The Press Council accepts that, apart 
from a transposition, the sales figures 
q u o ted  b y  th e H e ra ld -S u n  w e re  
accurate.

The C o u n cil n otes the b re v ity  of  
"N ew sline" reports and accepts there 
w as no deliberate attem pt to m islead  
re a d e rs . N e v e rth e le s s  b y  n o t  
publishing the less friendly figures the 
new spaper failed to provide a balanced  
sum m ary of the IOOF accounts.

M r S ty les ' co m p la in t is th e re fo re  
upheld.



AUSTRALIAN PRESS COUNCIL NEWS, MAY 1994 13

ADJUDICATION NO. 708

The Press Council has dism issed a 
complaint against The Age from Denis 
M cCormack, a sp ok esm an  for 
A ustralians A gainst Further 
Immigration.
Following the publication of a  bylined 
article, "A  test of our tolerance", on 14 
April 1993, M r M cCorm ack w rote a let­
ter to the editor which w as published 
after a negotiation between the newspa­
per and M r M cCorm ack, at the end of 
which he agreed to the deletion of a  
section of the letter.

The section deleted related to the al­
leged reproduction of material from non- 
attributed sources. The Press Council 
was satisfied on the evidence that the 
material w as derived from legitimate 
sources.

A s M r M cC o rm ack  ag reed  to  the  
deletion of the section, the Press Council 
finds no basis for the complaint and it is 
dismissed.

ADJUDICATION NO. 709
The Press Council has dism issed a 
complaint against an opinion poll on 
sexual harassment published in The 
A ge newspaper on 15 November 1993.
M r A lan Salter com plained that the 
S au lw ick  A g e  p oll p ro m o te d  the  
feminist cause against men.

The Press Council notes that the report 
on the poll fulfilled its guidelines on 
opinion polls.

Further, the day following the poll, an  
A ge editorial w arned that m uch of the 
b e h a v io u r th a t  so m e fe m in is ts  
considered sexual harassm ent w as not 
that at all and the poll show ed that m ost 
people did not think that it w as.

M r S alter fo llow ed  up h is in itial  
com plaint w ith  a  m ore generalised  
com plaint about an anti-male bias in 
The A ge, citing a num ber of w hat he 
saw  as exam ples. The A ge argued that 
these represented no m ore than the 
expression of different view s, which  
fulfilled the proper function of a new s­
paper.

On the evidence before it, the Press 
C o u n cil a lso  fo u n d  a g a in s t  th is  
extension of the com plaint.

ADJUDICATION NO. 710

The Press Council has upheld in part a 
complaint by Dr Bryan Walpole against 
The Mercury in relation to a front page 
article published in the 22 January 1992 
edition under the headline "Doctors' 
Royal rip off".
The Council's consideration of this m atter 
w as delayed by the threat of legal action  
by a third party.

The article w as claimed to be based on a 
confidential internal Department of Health 
m emo accusing Royal Hobart medical staff 
of blatant abuses of overtim e and meal 
a llo w a n ce  p ro v is io n s . T he a rtic le  
p roceed ed  to highlight a  num ber of 
alleged practices identified in the report: 
that salaried medical staff were claiming 
overtim e for lunch meetings (which they 
w ere not required to attend) where lunch 
w as provided free; that doctors w ere  
working hours to suit themselves, such as 
11 hours one day but only four the next, 
but w ere getting penalty rates for hours in 
excess of eight a  day; that doctors w ere  
claim ing call-back paym ents for self- 
initiated w ard rounds on weekends; that 
doctors w ere getting paid a full hour at 
penalty rates for call-backs of only 15 to 20 
minutes; during a specified period "$1204  
w as paid on call-back allowances to full­
tim e m edical staff, yet no call-backs  
occurred".

In his complaint, Dr W alpole said that the 
allegedly "leaked" report w as unsigned; 
that no com m ent w as obtained from the 
h o sp ita l, th e m ed ical sta ff  o r th eir  
industrial representatives in the writing 
of the article; that all the allegations could  
be satisfactorily explained "in terms of the 
nature of medical practice and the current 
structure of the aw ard".

There is no doubt as to the authenticity of 
the rep ort: the com plaint that it w as  
unsigned is irrelevant. The newspaper 
claimed that after publication it attem pted  
to seek further information from members 
of the medical profession but that "none  
w anted to break the wall of silence". It 
added that it w as limited as to w hom  it 
w ould approach for com m ents in the 
report as "there w ere strong indications of 
litigation including mention of injunctions 
to prevent publication or broadcast of 
certain m aterial". The Press Council is of 
the view  that, given the controversial and  
adverse nature of the allegations, the news­
paper should have provided the affected 
parties an opportunity to com m ent on 
them before the publication of the article. 
The newspaper said that it did provide

such an opportunity by publishing on 
page 3  of the next d ay 's (23 January  
1992) edition a reply from  the medical 
organisations. H ow ever, there w as a  
failure to use this opportunity to re­
spond to the rep o rted  allegation s. 
Nevertheless, the Council is of the view  
that it w as an insufficient attem pt to 
re m e d y  the
unfairness arising from  the original 
publication; to this extent the complaint 
is upheld.

ADJUDICATION NO. 711
The Australian Press Council has 
upheld a complaint by the Bias is Bad 
News Committee against The Age 
newspaper over a press release issued 
on 10 September 1993 by the Victorian 
Trades Hall Council (VTHC).
The co m p lain t w as m ad e by the  
committee at the request of the VTHC. It 
arose out of a series of articles published 
by The A ge between 11 August and 11 
September 1993 dealing with criticism of 
the VTHC by the Federation of Industrial 
M an u factu rin g  and E n g in eerin g  
Employees (FEMEE) and other unions.
The unions concerned claimed that the 
VTHC had become too political, and 
concerned itself too readily in matters 
which had little relevance to the union 
movement.

A news story in The A ge on 9 September 
1993 rep orted  th at the FIM EE h ad  
disaffiliated itself from  the VTH C, 
accu sin g  it of in co m p e te n ce , and  
attacking the leadership of the council 
secretary, Mr John Halfpenny. A  follow­
up feature on 11 September summarised  
the dissatisfaction felt by some unions 
with the VTHC, and speculated on the its 
future.
Bias is Bad News said it had no complaint 
with any of these articles, all of which 
contained quotes from M r Halfpenny in 
rebuttal of critics of the VTHC.
Its complaint w as solely with The Age's 
failure to print in whole or in part, or to 
follow up, a VTHC press release of 10 
September, which said that at a meeting 
the previous day m ore than 250 union 
delegates had unanimously rejected the 
FIMEE allegations, and voted in support 
of the VTHC's policies.
In reply, The Age said a reporter had filed 
a story on the meeting, but this had been 
cu t from  a larger s to ry  "fo r sp ace  
reasons".

The Australian Press Council does not 
expect The Age or any newspaper neces­
sarily to print press releases as written.



14 AUSTRAUAN PRESS COUNCIL NEWS, MAY 1994

However, The Age had printed fournews 
stories and a feature outlining the 
dissatisfaction of some unions with the 
VTHC. The fact that a sizeable meeting 
of union delegates had passed resolu­
tions in support of the council was news­
worthy and should not have fallen vic­
tim to a sub-editor's cut.

ADJUDICATION NO. 712
The Australian Press Council has 
dismissed a complaintby Prof essor John 
Henningham on the failure of the 
Courier-Mail, Brisbane, to report on the 
birth last year of a w eek ly  paid 
newspaper, the Brisbane Weekend Times.
Professor Henningham , Professor of 
Jo u rn alism  at the U n iv ersity  of 
Queensland, wrote to the Courier-Mail 
on 13 October 1993 complaining about its 
lack of coverage when the same event 
had been reported by most or all of the 
other major Queensland news outlets, 
principally television.
He also suggested the Courier-Mail's 
professional journalistic standards may 
have been compromised by the threat of 
commercial rivalry.
His letter w as not published.
The Courier-Mail informed the Press 
Council that m any minor newspapers 
h ad been form ed  in Q u een slan d , 
principally in the country, inferring that 
th erefore  the estab lishm ent of the  
Brisbane Weekend Times did not merit 
space.
The Council is unable to assume that this 
news was suppressed by the Courier- 
Mail. For this to be sustained, there would 
have had to be an editorial direction or an 
agreem ent to this effect am ong the 
Courier-Mail staff. Neither was alleged.
The Council cannot substitute its views 
for the newspaper's as to whether the 
report was sufficiently newsworthy, nor 
whether Professor Henningham's suc­
cinct letter was more appropriate for 
publication than the other letters the 
Courier-Mail received.

The Council concluded there was no 
breach of its principles.

ADJUDICATION NO. 713
The Australian Press Council has 
dismissed a complaint concerning a 
cartoon entitled "EARLY SETTLERS 
EXTINGUISHING NATIVE TITLE" in the Courier-Mail on 3 September 1993.

The cartoon accompanied a story on the 
Commonwealth's proposal for a national 
approach to the Mabo question. Mr D J 
Jones complains that it breached two of the 
Press Council's principles: that it was a 
lapse of taste so repugnant as to bring the 
freedom of the press into disrepute, and 
that it placed gratuitous emphasis on race. 
He argued that it w as divisive at a time 
when real efforts were being made for 
reconciliation.
Cartoonists have traditionally enjoyed 
co n sid erab le  licen ce in the sa tirica l  
presentation of the issues of the day. Some 
readers m ay be offended by the cartoon, 
but the Council does not believe it breached 
either of the two principles.

ADJUDICATION NO. 714
The Press Council has upheld a complaint by the staff of the Balgowlah 
Boys' High School against a headline in 
the Manly D aily, "SCHOOL STABBING. A 'skylarking incident'".
The com plaint arose over the paper's  
front-page coverage of an incident at the 
school in w hich  one stu d en t w as  
accidentally  cu t by another who w as 
attempting to hit a thrown soft-drink can 
with a Stanley knife.
The injury was clearly not deliberate, and 
the possession of the knife on premises was 
legitimated by its normal use in art classes.
The sch o o l's  p rin cip al, staff and  
apparently a number of students were in­
censed by the article, and especially by the 
h ead lin e w h ich , in their view , 
completely distorted w hat had actually 
happened, and unfairly d am aged the  
reputation of the school.
They w ere concerned that the general 
public would read the word "stabbing" in 
the h ead lin e as a d escrip tion  of a 
premeditated violent attack with a weapon. 
This would reflect badly on the school which, 
d esp ite  claim s to the  
contrary by the injured boy's father (also 
reported by the paper), insists it had no 
problem of students possessing offensive 
weapons.
The Manly Daily stood by its report of the 
incident. It pointed out that dictionary 
definitions do not necessarily associate 
"stabbing" with premeditated violence, and 
that the word can be used to describe any 
injury inflicted by piercing with a sharp 
object.
A ccording to the pap er, the headline  
reference to a "skylarking incident" (the 
principal's words), and die article itself, 
made it obvious that the injury in this case 
was accidental.
The paper also went to some lengths to 
acknowledge concerns about its article. It

printed three letters challenging the 
report, including one from the principal, 
and offered him an opportunity to write 
an article pointing out where he thought 
the Manly Daily had erred. The offer was 
not taken up.
The Press Council commends these steps 
by the paper to mitigate the offence given 
to the school by the article, but recognises 
that they could not fully counter the 
m islead in g  im p ressio n  w h ich  the  
headline m ay have created.
Headlines - especially those on a news­
paper's frontpage - are often designed to 
attract readers' attention through the use 
of vivid language. They m ay thus run 
the risk of sensationalising otherwise 
relatively mundane events.
In this case, the Council believes that the 
use of the w ord "stabbing" did not 
provide a fair account of the incident.

ADJUDICATION NO. 715
The Australian Press Council has dismissed a complaint by an Adelaide 
couple about a front page story in the 
Adelaide Advertiser the headline of 
which summarises the text: "Is this S A's filthiest house?"
Accompanied by graphic pictures, the 
stoiy described the "squalor" an Adelaide 
family had lived in for 10 years.
Though largely descriptive, the article and 
a subsequent one published the following 
day pointed to local concern about the 
house, counselling the family living there 
had been given and the involvement of 
the d ep artm en t for Fam ily  and  
C om m un ity  S ervices and the local 
council, including disputes between them.
R ead ers h ad  com plained about the 
"journalistic standards and ethics" in 
publication of the story. They argued that 
while there was a "real and newsworthy" 
story in the failure to help the people 
concerned over a long period, the news­
paper had sensationalised their plight.
The newspaper rejected the complaint, 
pointing out it had scrupulously protected 
the identity of the family concerned, and 
that the story had addressed the issue of 
"how government agencies tackled the 
problem , h ow ever ineffective those  
agencies might have been".
The Press Council agrees. Though some 
readers might be offended by the paper's 
dramatisation of the serious and long­
standing plight of the family concerned, 
by any standards, the story itself drew  
attention to their plight and pointed to the 
failure of government agencies to address 
it over a long period.
None of the Press Council's principles 
was breached.




